dissabte, 10 d’agost del 2013

LA MEVA CADENA PER LA INDEPENDÈNCIA

En aquests dies, suposo que tots heu sentit a parlar de la cadena humana per la independència, be doncs, entenc que deu ser, quelcom difícil d'organitzar, però desde les comarques de Lleida ens sentim una mica desplaçats del tema. Crec que haurien tingut que crear alguna ramificació de la cadena o quelcom per l'estil. Si que no sels pot acusar de centralisme, evident, ja que passa per Les comarques de Girona i Tarragona, però si que sels hi pot dir ben fort. LLEIDA TAMBÉ ES CATALUNYA!!. Es per això que desde Lleida, he decidit participar en aquesta iniciativa que la trobo força atractiva, que es la cadena de blogs per la independència, així doncs, la setmana de la diada jo i els altres participants de la mateixa formaren part d'aquesta particular cadena per la independència.
D'entrada crec que aquesta opció , almenys es més global, no discrimina ni per territori, ni per creença, i el funcionament, es ben fàcil. Es igual si ets de Lleida, Girona, Tarragona o Barcelona, tant se val si ets de poble o de ciutat, l'únic imprescindible , es que siguis i et sentis català, i que el que més desitgis sigui la independència del teu país Catalunya, Catalunya en tota la seva globalitat d'est a oest de nord a sud, de Les a Portbou, d'Alcanar  fins Alfarras, passant per Manresa i com no, també per Barcelona , però deixant clar que Catalunya no només es Barcelona, critiquem a les Espanyes per el seu centralisme i les seves incoherències, i resulta senyors i senyores, que nosaltres també en cometem. No se quin es el motiu exacte de la inviabilitat de fer passar la cadena per les comarques de Lleida, no es tracta de mobilitzar el país?, doncs mobilitzen-lo, però per tot el seu territori, per cada un dels seus pobles, per cada una de les seves ciutats, sinó, quin sentit te?.
De moment jo no hem mouré de casa meva, per què crec que els que organitzen la cadena sembla que s'han oblidat de que Lleida també es Catalunya, simplement penjarem la meva estel·lada al balcó, i penjaré el meu post al blog, un escrit ,com podria ser aquest per Catalunya y la seva independència, i al final ficaré l'adreça del blog que segueix al meu el número 177, ficaré l'adreça del 178 de l'Eduald Teixidor, "Caminant per el Ripollès" per continuar la cadena que m'haurà arribat des del blog 176 El temps a Palamós. Així doncs, aquesta serà la meva manera de celebrar aquesta diada tant significativa i tant especial.

Ignasi Boya.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada